vandaag zijn we onze Plom-Plom naar Oostende gaan brengen. We hebben er een uitstapje van gemaakt. Bij Urbano is het een echte klucht. Ze wisten blijkbaar wel dat ik kwam voor de achterwand te laten vervangen maar ze wisten niet veel van een dossier. Na een tijdje hebben ze het dossier toch gevonden en alles zou in orde komen. We moeten volgende week terug bellen om te horen wanneer het klaar zou zijn. Het zou toch een 3 weken duren.
We zijn daarna met de auto naar het strand gereden en zijn een wandeling op het strand gaan maken. Goede lucht en het stralend zonnetje geeft honger. Dus een restaurant binnen en ons innerlijke mens laten verwennen.
Terug van Oostende
we zijn vandaag onze Plom-Plom terug, in Oostende, gaan ophalen.
vrij vroeg vertrokken om kort bij openingstijd aan te komen. vooral dat ze vandaag pas rond 9.30 uur open gingen en al terug toe waren om 11.30 uur. Ze zouden dan gesloten zijn tot 27 december. Dit was voor ons nog de laatste mogelijkheid om hem voor Nieuwjaar te gaan halen.
Aangekomen parkeren we ons voor hun hek en ik loop alvast, via de garage, naar de receptie. Blijkt dat ze net aan het verhuizen zijn en dat we naar de nieuwe garage moeten gaan. Terug de auto in en enkele 100 meters verderop rijden. Alles in het nieuwe gebouw is nog vrij leeg. Onze wagen stond blijkbaar nog op de oude parking maar die gingen ze voor ons halen. Toen ik vroeg waar dat de lek zich zijn bevonden moesten ze iemand anders gaan halen. Die gast vertelde me dat de lek van de camera kwam. Ik protesteerde direct want toen ik de lek had ontdekt was de camera er nog niet. Heb ook de camera en omgeving op lekken getest en daar kwam geen druppel water door. Dan begon de man een beetje geďrriteerd vertellen dat ik hem moest laten uitspreken. Het zou plots van de derde stoplicht komen. Raar, want het water komt volgens mij van hogerop. Vanuit het dak dus. Volgens mij hebben ze niet echt verder gekeken, gezocht, en hebben ze op goed geluk gespeeld. Ik zal me voor alle zekerheid zo snel mogelijk een goede vochtigheidmeter aanschaffen en zelf om de zoveel tijd alles nakijken. Bij Urbano is de vochtigheidscontrole om mee te lachen. Ze gaan gewoon even op het dak kijken naar de naden en daar blijft het gewoonlijk bij. Daar betaal je wel 50€ voor! Ik heb voor alle zekerheid een kopie van de factuur gevraagd. Zo kan ik, mocht er toch ergens weer een probleem komen, terugvallen op hun reparatie. Anders heb je geen enkel bewijs dat je langs ben geweest. Ze hebben ons dossier al 2 keer verloren!! Ik had spijtig genoeg mijn scherm niet bij van de achteruitrijdcamera. Anders had ik die ter plaatsen kunnen testen. Dat zal iets voor morgen zijn. Nu, moet ik niet alles bekritiseren op Urbano. De nieuwe achterplaat is mooi gemaakt. Ze hebben het beter afgewerkt dan het origineel was. Dus daar toch een pluim. Alle personeelsleden zijn niet onhulpvaardig. Diegene die onze wagen is gaan halen heeft al het ijs mooi van de ruiten gehaald en was heel vriendelijk. Maar toch kunnen ze wat gaan leren op gebied van klantvriendelijkheid en dienst naverkoop. We hebben zelf contact moeten opnemen met de garage. Dit is al heel de tijd zo geweest. Moet je weten dat heel die historie al van sinds juli aan de gang is. 6 maanden! Aan het einde heb ik zelfs moeten beginnen te dreigen. Dan plots ging er iets gebeuren.
Na het geval met de waterschade in het achterpanneel heb ik me een vochtmeter aangeschaft. Heb een poosje nadien beginnen te meten. De bovenkant van de achterwand blijkt mooi droog te zijn. Dat is het deel dat ze vervangen hebben. Bij de meting van de onderkant, stuk dat ze niet hebben vervangen, blijkt die veel vocht te bevatten. Voor de zekerheid nog eens bekeken en gemeten en ja hoor, je kan de vochtlijn goed volgen. Dus is de vocht al goed gezakt. Bewijs dat ze absoluut geen metingen doen. Anders hadden ze dat direct gezien. Of een slimme keuze. De klant zal al blij zijn met het nieuw stuk en zal niet meer klagen want ze meten het toch niet. Begint echt mijn buik vol te krijgen. Het stopt gewoon niet dat we moeten gaan klagen. Dus zal ik maar kortelings eens een boze telefoon gaan plegen. Ik begrijp eigenlijk niet hoe ze hun klanten zo kunnen bedotten of behandelen. Ze jagen ze gewoon weg. Oké, ik ben maar een kleine koper maar zal zeker niet de enige zijn en ik kan een grotere koper worden als ze me degelijk behandelen. Dat ze dan maar geen kleiner, goedkope wagens verkopen! Ondertussen probeer ik de achterwand goed op te warmen om het vocht weg te krijgen. Als dat lukt en er komt niets meer bij, ben ik al tevreden.
Wordt dus weer vervolgd.
Maandag 18 februari zal ik nog eens, na verschillende opinies te hebben gehad, nog eens contact opnemen met de garage van Urbano. Had een mailtje gezonden met heel mijn relaas en ik mag nu terug voor het hele achterpanneel te laten veranderen. Ik hoop dat er ditmaal eindelijk een eind gaat komen met heel die waterellende.
Na Luca naar school te hebben gebracht trekken we weer met onze Plom-Plom naar Oostende. we hebben een afspraak gemaakt met hen en nu zouden ze de gehele achterwand gaan vervangen. die dag was het vreselijk aan het stormen en had de gehele tijd zijwind. Het was heel moeilijk sturen en eigenlijk best gevaarlijk. Op het laatste stuk zag ik het zelfs helemaal niet meer zitten. Enkele serieuze rukwinden gehad. Het gevolg was dat ik af en toe gewoon in het midden van de weg terecht kwam en soms het gevoel had van bijna op 2 wielen te rijden. Veel te gevaarlijk. Na de stop, alle moed bijeen geraapt en verder op de pechstrook gereden. het was gelukkig nog maar een 2tal kilometers. Ik was blij dat ik aangekomen was. Tijdens de laatste kilometers had ik plots een hard klap gehoord. Bij aankomst bleek dat het luikje, op het dak, van de wc was opengewaaid. gelukkig stond die er nog op. De wagen afgezet en even in de Mc Donald gaan bekomen. De terugreis was een lachertje met hetgeen we morgens hebben meegemaakt.
Nu is het wachten op nieuws van Urbano wanneer we hem mogen terug halen. Hoop dan dat alle ellende voorbij zal zijn.
3 weken zijn voorbij. Tijd om eens contact op te nemen met Urbano. Had nog niet eens de tijd om mijn volledige naam te geven of ze wisten me al te zeggen dat onze Plom-Plom nog niet klaar was. Ze zouden er zelfs nog niet aan begonnen zijn. Ze zouden er vanaf maandag aan beginnen. Er zou nog eentje staan te wachten met hetzelfde probleem en gingen ze dan samen doen. Ze zitten met veel zieken. Daar hebben we natuurlijk een boodschap aan. Gelukkig dat we niets echt hadden vastgelegd. Had wel een weekje verlof genomen om met mijn zoon weg te trekken maar echte plannen waren er niet. Dat valt dus in het water. Zullen iets anders moeten vinden om ons bezig te houden. Dit net tijdens de Paasvakantie! We zullen nog maar eens geduld uitoefenen. Hopelijk zal het dan volgende week in orde zijn.
Wordt dus nog maar eens vervolgd.
nog steeds geen nieuws. Weer zelf contact opgenomen om te horen of we hem vrijdag mochten afhalen. Weer een teleurstelling. ze zijn er aan bezig maar hij zou maar pas half volgende week klaar zijn. Het weekendje dat we hadden voorzien valt daardoor weer in het water. Eerst de Paasvakantie waar we hem niet hadden en nu nog het weekend. We hopen nog dat ze hem toch zaterdag zouden af krijgen. Dan kunnen we hem maandag gaan halen. Het weekend erna hebben we weer iets voorzien en als we hem maandag niet kunnen gaan halen dan is dat maar pas voor de maandag erop. Grrrrr.
Maandag contact opgenomen met Urbano. Onze Plom-Plom was nog niet klaar maar zou tegen woensdag klaar zijn. Een half dagje verlof genomen om hem te gaan halen. Marijke, die op woensdag niet moet werken komt me op het werk halen. Ginds aangekomen kunnen we hem direct in ontvangst nemen. Er is een volledige nieuwe achterwand gestoken. Dus, zowel binnen als buiten is nieuw. Ze konden niet vertellen waar de lek was. Het is nu maar te hopen dat het nergens vanuit het dak komt want dan is het niet echt opgelost. Ze hebben wel alles bijgekit. De kans op lekken wordt aanzienlijk kleiner. Tot onze ontsteltenis kijken we in de badkamer of het dakluikje, zoals we hadden gevraagd, gesloten is geweest. Het staat nog steeds open. Weer, wind en regen heeft dus alles mooi zijn gang kunnen gaan. Nochtans hadden we gevraagd van het luikje na te kijken en dicht te doen. Volgende keer kunnen we beter terug de sleutel vragen en het zelf doen. Het was nochtans een heel kleine moeite. Ze hebben het slotje van de celdeur vervangen en er zijn nieuwe sleutels bij. Thuis aangekomen ontdek ik dat ik die extra, extra betaalde, sleutels helemaal niet nodig had. Het zijn dezelfde als de andere sloten. kosten voor niets. Laten we maar stoppen met zagen. Dat helpt niets en dat maakt me alleen maar kwader. Het einde van deze firma is nader!
een tijdje geleden zagen we, op de website, bij Vanomobil een mooie, heel jonge, 2e hands motorhome staan. We maken een kleine uitstap naar daar om de andere nieuwe modellen te zien. We vragen achter de jonge occasie. na heel veel wikken en wegen besluiten we eens prijs te vragen en ook eens te polsen hoeveel ze voor onze Plom-Plom zouden geven. Zonder al te veel te aarzelen geven ze ons een héél redelijke overname prijs. We zouden niet al teveel moeten bijleggen voor de nieuwe. We hadden ook een andere model in het oog. Na heel veel overleg, nog eens gaan kijken, nog eens alles overwogen, besluiten we over te gaan tot de koop. Op 28 april zouden we hem al mogen komen halen. Het is een full option Sport Traveler model van Knaus. We laten er nog een zonnepaneel, extra batterij en trekhaak op monteren.
We hebben net een telefoontje gekregen dat we de nieuwe Plom-Plom maar pas op 30 april mogen komen halen. Spijtig. Maar we zouden hem toch voor 1 mei hebben. Dan kunnen we al een klein uitstapje mee doen. Of we hebben dan tijd om alles eens uit te pluizen en in te laden. Wij hopen dat we deze keer een goede koop hebben gedaan.
29 mei 2009
lang geleden nog eens wat geschreven over onze Plom-Plom. Ondertussen zijn we reeds iets meer dan 1 jaar de gelukkige eigenaar van deze Knaus op Renault chassis. In het begin was het even aanpassen geblazen. Het is vooral de binneruimte die wat krapper is. De gang was iets groter, breder en langer. De douche was vroeger ook appart van de WC. Maar dat zijn allemaal zaken die we gewoon moesten worden. Het confort van de wagen maakt dit allemaal goed. De wegligging, het geluid van de wagen, het verbruik en nog tal van zaken geven deze wagen een plus. Wij hebben nog geen enkele spijt van onze beslissing. Hier en daar zal men altijd een schoonheidsfoutje vinden. Maar dat nemen we er gerust bij. Onze dealer is ook blijkbaar een man van woord. Tot hiertoe hebben we ook geen klagen van zijn diensten. We zijn geen nummer en worden behandeld als een klant.
Ondertussen hebben we al tal van kilometers gereden. De grote vakantie staat voor de deur. Concrete plannen zijn er nog niet gemaakt. We zullen waarschijnlijk naar de kanten van de Franse Zwitserse grens trekken. Er is daar nog oneindig veel te beleven en te ontdekken. Indien het weer helemaal tegenvalt zullen we bekijken of we elders naar toe rijden. Dat is nu het voordeel van een rijdend huisje te hebben.