Een wens werd in 2004 werkelijkheid.  We zijn toen op zoek gegaan naar een tweedehands motorhome.  Toen we prijzen aan het vergelijken waren werden we met onze neus op de feiten gedrukt dat een tweedehandse motorhome bijna even duur was als een nieuwe motorhome met basis uitrusting.  Bij Urbano waren het net solden en konden we voor een schappelijke prijs een nieuw bakske kopen.  Nog een voordeel, is dat ze ons bakske in stock hadden en dat we bij wijze van spreken hem direct konden meenemen.  Juist nog de gekregen accessoires plaatsen en de formaliteiten afhandelen en 2 weken nadien konden we er mee weg.
Eerst een kleine verheldering.  Velen vroegen ons al, en waarschijnlijk ligt die vraag bij jullie ook al op de punt van je tong, vanwaar de naam Plom-Plom?
Onze zoon, toen 1,5 jaar, kon mobilhome niet over zijn tong krijgen.  Dit werd dan Plom-Plom

Onze Plom-Plom

Onze Plom-Plom is een Autoroller 2.  Hij is van het jaar 2004.
Als opties hebben we er bij gekregen: trekhaak, 2 automatische ventilatie systemen in de dakramen, zonnepaneel met extra batterij, luifel, starterpakket (2 gevulde gasflessen, technische controle, gevulde dieseltank, gevulde watertank, alle formaliteiten)
Urbano

Pech (waterlek)

 

9 juli 2007,

Bij het willen plaatsen van een achteruitrijdcamera kom ik, bij het losmaken van het achterste paneel van de mobilhome, tot de vaststelling dat de achterkant van onze Plom-Plom deels verzadigd is met water. Er is dus ergens een lek. Direct contact opgenomen met Urbano om een vaststelling te laten maken. Ze wilden dat ik er foto’s van zou maken maar ik vertrouw het zaakje niet en besluit, de volgende dag, zelf naar Urbano te rijden. Dus alles terug vast maken.

10 juli 2007,

Wachten dat Luca wakker word en dan rustig alles bij elkaar nemen om naar Oostende te rijden. Op een 9 Km van Oostende vinden ze het blijkbaar leuk om de autosnelweg te reduceren van 3 rijvakken naar 1. Ze geven dat amper een 500 meter vooraf aan. Later op de dag hoor ik trouwens dat er een zwaar ongeval is gebeurd op die plek. Bij Urbano aangekomen kan ik vrij snel binnen rijden. De verantwoordelijke voor de schade gevallen of voor de garantie blijkt er juist die dag niet te zijn. Raar, want ik heb nochtans een afspraak met hem gemaakt. Soit, ze demonteren een deel van de achterwand en maken een rits van foto’s. Op het dak trachten ze de oorzaak te vinden maar dat blijkt hopeloos te zijn. Aan de telefoon hadden ze me gezegd dat ze die dag niets konden doen dan gewoon alles nog meer af te kitten. Hier blijken ze niets te doen. Na de nazicht beloven ze me dat ze contact zullen opnemen met me. Er zou de volgende dag een dossier worden opgemaakt. Ik hoop maar dat het in orde zal komen. Voor het wegrijden bemerk ik dat ze de achterwand niet terug hebben geplaatst. Dus nog even aandringen om dit te doen. Ik zie dat ze het vrij slordig terug hebben gevezen. De terugreis verloopt zonder problemen. Wegens dat ik toch onderweg ben bel ik even naar het werk van Marijke om te horen of ik even met de mobilhome op de weegschaal mag komen. De watertank, dieseltank en gasflessen zijn allemaal vol. Dan heb ik een idee wat we nog over hebben van gewicht. Ik moet ginds nog een beetje wachten omdat het net middag is. Samen met Marijke en haar collega’s een stukje gegeten. Daarna kon ik op de weegschaal. Dat viel goed mee. 3120 Kg. Ik mag tot 3400 Kg gaan. Ik moet nog wel ons en de honden er bij tellen. Luca niet want die zat nog in de mobilhome. Daarna nog even langs de autozaak om gerief te gaan halen voor het plaatsen van de camera. Marijke blijkt vandaag vroeg thuis te zijn. Ik profiteer dat het niet regent om de werkzaamheden van de camera aan te vangen. Alles van de achterwand er terug af en de nodige gaten boren. Eigenlijk gaat alles vrij vlot. Tegen 18 uur werkt alles. Morgen de wand terug op zijn plaats zetten en alles extra afkitten.

11 juli 2007,

Vrij vroeg opgestaan vandaag. Ik had beloofd aan de buurman hem naar een verhuurcenter voor mobilhomes te brengen. Maar blijkbaar heeft hij iemand anders gevonden om hem ginds te brengen. Marijke en Luca vertrekken tegen 9.15 naar een kennis van Marijke. Ik blijf lekker thuis. Zo kan ik rustig afkitten en de achterwand terug op zijn plaats brengen. Alles gaat vrij vlot. Ik had een beetje bang dat de camera moeilijke ontvangst zou hebben met de plaat voor de zender. Maar blijkbaar werkt alles naar believen. Het enige probleem is dat ik helemaal niet weet waar ik het schermpje ga plaatsen. Dat zal ik later nog moeten uitwerken. Alles opruimen en opkuisen. Onze Plom-Plom is klaar voor het grote vertrek. Allee klaar, er moet nog alles ingeladen worden. We zullen dit jaar eens alles op de weegschaal zetten voor we het in de mobilhome laden. Ik ben benieuwd op welk gewicht we zullen uitkomen. Ik denk trouwens dat je snel aan je gewicht zult komen. Maandag vertrekken we naar de Franche Comté. Ik hoop dat het weer beter zal zijn dat nu het geval is. Anders zullen we genoodzaakt zijn van een andere streek op te zoeken. De buren komen nog even binnenspringen met de vraag waar we naar toe gaan rijden. Zijzelf vertrekken enkele dagen later. We zouden dan ergens kunnen afspreken en een deel van de rit samen kunnen maken.

Dinsdag 14 augustus.

Omdat ik nog steeds geen nieuws had van Urbano over die waterschade heb ik maar zelf eens gebelt. Na het wat heen en weer doorschakelen kom ik terug bij de eerste persoon dat ik aan de lijn heb gehad. Blijkt dat ik verleden keer gewoon voor niets naar Oostende ben gereden. De foto’s en dossier heeft hij niet gekregen. De foto’s zijn blijkbaar zoek geraakt. Hij was zelfs niet op de hoogte van deze schade. De dienst naverkoop van deze firma moet eens dringend onder de loep worden genomen. Ik blijk niet de enige te zijn die, bij hen, problemen heeft. Ik hoop maar dat ze nu niet gaan zeggen dat de waterlek van de geplaatste camera komt. Want die camera is geplaatst na dat ik bij hen de schade heb laten opmeten. Nu moet ik zelf foto’s maken en hen per mail opsturen. Maar ik moet daarvoor niets demonteren. Gewoon dat ze iets hebben voor het dossier dat ze naar Italië gaan opsturen. Rond de 27ste moet ik terug naar hen bellen om te horen wat er verder moet gebeuren.

Dus, wordt nog vervolgd.

Maandag 15 oktober '07

wij zijn weer een tijdje verder. Wegens dat Urbano nog steeds niets van zich heeft laten weten heb ik nogmaals zelf contact opgenomen. Ik had al enkele keren gebeld maar telkens waren ze aan het wachten op een antwoord vanuit Italië. Nu bleek de gast van de dienst naverkoop er weer niet was. Men kon me vertellen dat er een dossier was verzonden en dat Italië had geantwoord dat ze het dossier hadden ontvangen en dat het onderzocht werd. Het is dus meer dan 2 maanden dat het dossier is verzonden en we moeten nog steeds op antwoord wachten. Ik moet nu weer woensdag bellen om meer informatie. Het begint mijn strot uit te komen. Als er een bedrijf dringend iets moet doen aan zijn dienst naverkoop is het wel Urbano. Ik ben niet bang deze naam te vermelden. Ik zal in ieder geval geen reclame maken voor deze firma. Mijn volgende motorhome zal waarschijnlijk er geen zijn van bij hen! Woensdag hoop ik eindelijk eens goed nieuws te hebben.

30 oktober 2007

Vandaag heb ik nog eens contact opgenomen met Urbano.
Moest enkele keren bellen want hij was met andere zaken bezig.
Uiteindelijk heb ik hem eindelijk te pakken gekregen. Na veel aandringen en een beetje van mijn oren te maken (Kleine dreiging) hebben ze plots gezien dat de stukken gisteren zijn toegekomen, is dat toevallig,smiley en dat ze kunnen overgaan tot herstelling. Niets te vroeg dus. Alles zou in orde zijn met de garantie. Wegens dat ze volop aan het verhuizen zijn konden ze me niet direct nemen. De afspraak is voor 1 december. Dan gaan ze volledige achterkant vernieuwen. Ik vraag me af wat ze daarmee bedoelen want de een sprak van de binnen en de buitenkant aan te pakken en de andere sprak van alleen de binnenkant. Ik hoop dat ze maar niet vergeten de lek op te sporen! Nu maar hopen op een goede afloop.

Eindelijk naar Oostende

1 december 2007

vandaag zijn we onze Plom-Plom naar Oostende gaan brengen. We hebben er een uitstapje van gemaakt. Bij Urbano is het een echte klucht. Ze wisten blijkbaar wel dat ik kwam voor de achterwand te laten vervangen maar ze wisten niet veel van een dossier. Na een tijdje hebben ze het dossier toch gevonden en alles zou in orde komen. We moeten volgende week terug bellen om te horen wanneer het klaar zou zijn. Het zou toch een 3 weken duren.
We zijn daarna met de auto naar het strand gereden en zijn een wandeling op het strand gaan maken. Goede lucht en het stralend zonnetje geeft honger. Dus een restaurant binnen en ons innerlijke mens laten verwennen.

Terug van Oostende

22-12-07

we zijn vandaag onze Plom-Plom terug, in Oostende, gaan ophalen.
vrij vroeg vertrokken om kort bij openingstijd aan te komen. vooral dat ze vandaag pas rond 9.30 uur open gingen en al terug toe waren om 11.30 uur. Ze zouden dan gesloten zijn tot 27 december. Dit was voor ons nog de laatste mogelijkheid om hem voor Nieuwjaar te gaan halen.
Aangekomen parkeren we ons voor hun hek en ik loop alvast, via de garage, naar de receptie. Blijkt dat ze net aan het verhuizen zijn en dat we naar de nieuwe garage moeten gaan. Terug de auto in en enkele 100 meters verderop rijden. Alles in het nieuwe gebouw is nog vrij leeg. Onze wagen stond blijkbaar nog op de oude parking maar die gingen ze voor ons halen. Toen ik vroeg waar dat de lek zich zijn bevonden moesten ze iemand anders gaan halen. Die gast vertelde me dat de lek van de camera kwam. Ik protesteerde direct want toen ik de lek had ontdekt was de camera er nog niet. Heb ook de camera en omgeving op lekken getest en daar kwam geen druppel water door. Dan begon de man een beetje geďrriteerd vertellen dat ik hem moest laten uitspreken. Het zou plots van de derde stoplicht komen. Raar, want het water komt volgens mij van hogerop. Vanuit het dak dus. Volgens mij hebben ze niet echt verder gekeken, gezocht, en hebben ze op goed geluk gespeeld. Ik zal me voor alle zekerheid zo snel mogelijk een goede vochtigheidmeter aanschaffen en zelf om de zoveel tijd alles nakijken. Bij Urbano is de vochtigheidscontrole om mee te lachen. Ze gaan gewoon even op het dak kijken naar de naden en daar blijft het gewoonlijk bij. Daar betaal je wel 50€ voor! Ik heb voor alle zekerheid een kopie van de factuur gevraagd. Zo kan ik, mocht er toch ergens weer een probleem komen, terugvallen op hun reparatie. Anders heb je geen enkel bewijs dat je langs ben geweest. Ze hebben ons dossier al 2 keer verloren!! Ik had spijtig genoeg mijn scherm niet bij van de achteruitrijdcamera. Anders had ik die ter plaatsen kunnen testen. Dat zal iets voor morgen zijn. Nu, moet ik niet alles bekritiseren op Urbano. De nieuwe achterplaat is mooi gemaakt. Ze hebben het beter afgewerkt dan het origineel was. Dus daar toch een pluim. Alle personeelsleden zijn niet onhulpvaardig. Diegene die onze wagen is gaan halen heeft al het ijs mooi van de ruiten gehaald en was heel vriendelijk. Maar toch kunnen ze wat gaan leren op gebied van klantvriendelijkheid en dienst naverkoop. We hebben zelf contact moeten opnemen met de garage. Dit is al heel de tijd zo geweest. Moet je weten dat heel die historie al van sinds juli aan de gang is. 6 maanden! Aan het einde heb ik zelfs moeten beginnen te dreigen. Dan plots ging er iets gebeuren.

en de ellende gaat verder

28/01/08

Na het geval met de waterschade in het achterpanneel heb ik me een vochtmeter aangeschaft. Heb een poosje nadien beginnen te meten. De bovenkant van de achterwand blijkt mooi droog te zijn. Dat is het deel dat ze vervangen hebben. Bij de meting van de onderkant, stuk dat ze niet hebben vervangen, blijkt die veel vocht te bevatten. Voor de zekerheid nog eens bekeken en gemeten en ja hoor, je kan de vochtlijn goed volgen. Dus is de vocht al goed gezakt. Bewijs dat ze absoluut geen metingen doen. Anders hadden ze dat direct gezien. Of een slimme keuze. De klant zal al blij zijn met het nieuw stuk en zal niet meer klagen want ze meten het toch niet. Begint echt mijn buik vol te krijgen. Het stopt gewoon niet dat we moeten gaan klagen. Dus zal ik maar kortelings eens een boze telefoon gaan plegen. Ik begrijp eigenlijk niet hoe ze hun klanten zo kunnen bedotten of behandelen. Ze jagen ze gewoon weg. Oké, ik ben maar een kleine koper maar zal zeker niet de enige zijn en ik kan een grotere koper worden als ze me degelijk behandelen. Dat ze dan maar geen kleiner, goedkope wagens verkopen! Ondertussen probeer ik de achterwand goed op te warmen om het vocht weg te krijgen. Als dat lukt en er komt niets meer bij, ben ik al tevreden.

Wordt dus weer vervolgd.

zondag 17 februari.

Maandag 18 februari zal ik nog eens, na verschillende opinies te hebben gehad, nog eens contact opnemen met de garage van Urbano. Had een mailtje gezonden met heel mijn relaas en ik mag nu terug voor het hele achterpanneel te laten veranderen. Ik hoop dat er ditmaal eindelijk een eind gaat komen met heel die waterellende.

Maandag 10 maart '08

Na Luca naar school te hebben gebracht trekken we weer met onze Plom-Plom naar Oostende. we hebben een afspraak gemaakt met hen en nu zouden ze de gehele achterwand gaan vervangen. die dag was het vreselijk aan het stormen en had de gehele tijd zijwind. Het was heel moeilijk sturen en eigenlijk best gevaarlijk. Op het laatste stuk zag ik het zelfs helemaal niet meer zitten. Enkele serieuze rukwinden gehad. Het gevolg was dat ik af en toe gewoon in het midden van de weg terecht kwam en soms het gevoel had van bijna op 2 wielen te rijden. Veel te gevaarlijk. Na de stop, alle moed bijeen geraapt en verder op de pechstrook gereden. het was gelukkig nog maar een 2tal kilometers. Ik was blij dat ik aangekomen was. Tijdens de laatste kilometers had ik plots een hard klap gehoord. Bij aankomst bleek dat het luikje, op het dak, van de wc was opengewaaid. gelukkig stond die er nog op. De wagen afgezet en even in de Mc Donald gaan bekomen. De terugreis was een lachertje met hetgeen we morgens hebben meegemaakt.
Nu is het wachten op nieuws van Urbano wanneer we hem mogen terug halen. Hoop dan dat alle ellende voorbij zal zijn.

28 maart 2008

3 weken zijn voorbij. Tijd om eens contact op te nemen met Urbano. Had nog niet eens de tijd om mijn volledige naam te geven of ze wisten me al te zeggen dat onze Plom-Plom nog niet klaar was. Ze zouden er zelfs nog niet aan begonnen zijn. Ze zouden er vanaf maandag aan beginnen. Er zou nog eentje staan te wachten met hetzelfde probleem en gingen ze dan samen doen. Ze zitten met veel zieken. Daar hebben we natuurlijk een boodschap aan. Gelukkig dat we niets echt hadden vastgelegd. Had wel een weekje verlof genomen om met mijn zoon weg te trekken maar echte plannen waren er niet. Dat valt dus in het water. Zullen iets anders moeten vinden om ons bezig te houden. Dit net tijdens de Paasvakantie! We zullen nog maar eens geduld uitoefenen. Hopelijk zal het dan volgende week in orde zijn.
Wordt dus nog maar eens vervolgd.

3 April 2008

nog steeds geen nieuws. Weer zelf contact opgenomen om te horen of we hem vrijdag mochten afhalen. Weer een teleurstelling. ze zijn er aan bezig maar hij zou maar pas half volgende week klaar zijn. Het weekendje dat we hadden voorzien valt daardoor weer in het water. Eerst de Paasvakantie waar we hem niet hadden en nu nog het weekend. We hopen nog dat ze hem toch zaterdag zouden af krijgen. Dan kunnen we hem maandag gaan halen. Het weekend erna hebben we weer iets voorzien en als we hem maandag niet kunnen gaan halen dan is dat maar pas voor de maandag erop. Grrrrr.

Woensdag 9 april 2008

Maandag contact opgenomen met Urbano. Onze Plom-Plom was nog niet klaar maar zou tegen woensdag klaar zijn. Een half dagje verlof genomen om hem te gaan halen. Marijke, die op woensdag niet moet werken komt me op het werk halen. Ginds aangekomen kunnen we hem direct in ontvangst nemen. Er is een volledige nieuwe achterwand gestoken. Dus, zowel binnen als buiten is nieuw. Ze konden niet vertellen waar de lek was. Het is nu maar te hopen dat het nergens vanuit het dak komt want dan is het niet echt opgelost. Ze hebben wel alles bijgekit. De kans op lekken wordt aanzienlijk kleiner. Tot onze ontsteltenis kijken we in de badkamer of het dakluikje, zoals we hadden gevraagd, gesloten is geweest. Het staat nog steeds open. Weer, wind en regen heeft dus alles mooi zijn gang kunnen gaan. Nochtans hadden we gevraagd van het luikje na te kijken en dicht te doen. Volgende keer kunnen we beter terug de sleutel vragen en het zelf doen. Het was nochtans een heel kleine moeite. Ze hebben het slotje van de celdeur vervangen en er zijn nieuwe sleutels bij. Thuis aangekomen ontdek ik dat ik die extra, extra betaalde, sleutels helemaal niet nodig had. Het zijn dezelfde als de andere sloten. kosten voor niets. Laten we maar stoppen met zagen. Dat helpt niets en dat maakt me alleen maar kwader. Het einde van deze firma is nader!

5 mei 2008

een tijdje geleden zagen we, op de website, bij Vanomobil een mooie, heel jonge, 2e hands motorhome staan. We maken een kleine uitstap naar daar om de andere nieuwe modellen te zien. We vragen achter de jonge occasie. na heel veel wikken en wegen besluiten we eens prijs te vragen en ook eens te polsen hoeveel ze voor onze Plom-Plom zouden geven. Zonder al te veel te aarzelen geven ze ons een héél redelijke overname prijs. We zouden niet al teveel moeten bijleggen voor de nieuwe. We hadden ook een andere model in het oog. Na heel veel overleg, nog eens gaan kijken, nog eens alles overwogen, besluiten we over te gaan tot de koop. Op 28 april zouden we hem al mogen komen halen. Het is een full option Sport Traveler model van Knaus. We laten er nog een zonnepaneel, extra batterij en trekhaak op monteren.
We hebben net een telefoontje gekregen dat we de nieuwe Plom-Plom maar pas op 30 april mogen komen halen. Spijtig. Maar we zouden hem toch voor 1 mei hebben. Dan kunnen we al een klein uitstapje mee doen. Of we hebben dan tijd om alles eens uit te pluizen en in te laden. Wij hopen dat we deze keer een goede koop hebben gedaan.

29 mei 2009

lang geleden nog eens wat geschreven over onze Plom-Plom. Ondertussen zijn we reeds iets meer dan 1 jaar de gelukkige eigenaar van deze Knaus op Renault chassis. In het begin was het even aanpassen geblazen. Het is vooral de binneruimte die wat krapper is. De gang was iets groter, breder en langer. De douche was vroeger ook appart van de WC. Maar dat zijn allemaal zaken die we gewoon moesten worden. Het confort van de wagen maakt dit allemaal goed. De wegligging, het geluid van de wagen, het verbruik en nog tal van zaken geven deze wagen een plus. Wij hebben nog geen enkele spijt van onze beslissing. Hier en daar zal men altijd een schoonheidsfoutje vinden. Maar dat nemen we er gerust bij. Onze dealer is ook blijkbaar een man van woord. Tot hiertoe hebben we ook geen klagen van zijn diensten. We zijn geen nummer en worden behandeld als een klant.
Ondertussen hebben we al tal van kilometers gereden. De grote vakantie staat voor de deur. Concrete plannen zijn er nog niet gemaakt. We zullen waarschijnlijk naar de kanten van de Franse Zwitserse grens trekken. Er is daar nog oneindig veel te beleven en te ontdekken. Indien het weer helemaal tegenvalt zullen we bekijken of we elders naar toe rijden. Dat is nu het voordeel van een rijdend huisje te hebben.

 

Vergeet ons gastenboek niet!
 


 

 

 

Home

 

Home