Augustus 2007 :
reisjes Nederland

Reisjes Nederland

Dinsdag 7 augustus ‘07.

Samen met Luca ga ik naar de Beekse Bergen. Rond 12.30 uur vertrekken we. Ginds rond 13.30 uur aangekomen. Even langs de receptie en dan naar mijn plaats gereden. Alles een beetje waterpas zetten, de camping een beetje verkennen en een klein treintje genomen naar de andere camping om enkele inkopen te doen. Na het eten naar de uitkijktoren gewandeld en kijken wanneer er een eerste boot is naar het dierenpark. We dachten dat er ’s avonds een show was maar dat is er pas donderdag.

Woensdag 8 augustus ‘07.

Na een tamelijk rustige nacht en een stevig ontbijt gaan we rond 10.15 uur naar de boot. Bij het uitstappen hebben we te maken met een stevige bui. Gelukkig is dat maar van korte duur en kunnen we een klein half uurtje later toch genieten van een rustige en droge wandeling. We nemen even later de bus en krijgen daar een mooie uitleg over de dieren en een beetje over het park zelf. Na te hebben gegeten in het restaurant nemen we de boot naar de andere kant van het park. Dan nog een beetje wandelen en weer de bus. Daar hebben we een heel goede chauffeuse die haar passagiers kan boeien. Ze krijgt zelfs, terecht, een applaus aan het einde van trip. Eens terug bij onze Plom-Plom nemen we even later de trein naar de winkel om nog wat brood te halen. Als we terug zijn bekijken we de foto’s van de dag en wil Luca een film bekijken. Helaas kan hij het einde van de film niet zien omdat we de lader van de laptop zijn vergeten. Ik heb de verwarming van onze Plom-Plom moeten aansteken. Het is amper 16C°. Luca is moe en wil zelf in zijn bedje kruipen.

Donderdag 9 augustus ’07.

Het heeft zogoed als heel de nacht gegoten. Het was niet met emmers maar met badkuipen dat de regen naar beneden viel. Heel de dag heeft het ook onophoudend geregend. We besluiten toch rond 10.30 uur naar het dierenpark te wandelen. Ik steek Luca in een grote KW. Zo hoop ik dat hij beter droog zal blijven. We houden onze wandeling in het park tot 14.30 uur vol. Daarna geven we het op. Luca vindt het niet zo leuk meer. In onze Plom-Plom zie ik dat Luca natte voeten heeft. Hij is dus met zijn botten in iets diepere plassen geweest of heeft goed gespetterd. Met de verwarming aan en alles in de douche cel ten drogen gelegd. Avonds nog een klein toertje gemaakt totdat er weer een bui het plezier abrupt een halte toeriep. We hebben ons dan in onze Plom-Plom bezig gehouden met het ravotten, met zijn auto’s gespeeld en gelezen. Hij ontdekt dan de hoofdlamp (spelonklamp) en dan de kleine zaklamp. Daar houdt hij zich vrij lang zoet mee. Nog even met het huisfront bellen om wat nieuws. Misschien komt morgen avond mijn vrouwtje ons vervoegen. Hopelijk zal het de volgende dagen ophouden met regen!

Vrijdag 10 augustus ’07.

Tijdens de nacht heeft het weer flink geregend. Maar ‘s morgens is het droog. We maken ons vandaag klaar om naar het zwembad en speelland te gaan. Ik pak alles samen. We zijn veel te vroeg om met het treintje te gaan en gaan dus te voet. Het is een eindje wandelen maar Luca stapt goed mee. Eens in het zwembad aangekomen besef ik dat ik mijn zwembroek ben vergeten. Maar het ergste komen we daarna te weten. Het peuterbad is vandaag gesloten. Dus alles, tot grote spijt van Luca, weer ingepakt en naar speelland gelopen. Daar houden we ons goed bezig. Luca weet niet met wat eerst te spelen maar wil alles wel proberen. Er is helemaal niet veel volk en de files aan de attracties zijn dus heel kort. We nemen de boot terug naar de overkant en gaan nog even langs de winkel om een brood te halen. Daarna met het treintje terug naar onze Plom-Plom. We wachten op een telefoontje van Marijke om te weten om welk uur dat ze gaat aankomen. Het heeft niet veel gescheeld of ze kwam maar de dag nadien. De Hollanders bleken massaal op de weg te zijn en er waren, volgens de radio, files van Antwerpen tot de Nederlandse grens. De files bleken goed mee te vallen. In plaats van een uurtje er over te doen heeft ze er anderhalfuur over gedaan. Bij het wachten op Marijke is Luca even op een driewielig motto mogen meerijden. Na het eten laten we Marijke even de uitkijktoren zien en dan is het stilaan tijd om onder de wol (donsdeken) te kruipen.

Zaterdag 11 augustus ’07.

We maken ons klaar om naar het dierenpark te wandelen. Vandaag gaan we de hele wandelsafari doen. Het weer is uitstekend. Er wordt geen regen verwacht. Als we aan het park aankomen is, er nog niet veel volk. Heel de dag genieten we van de wandeling, de dieren en voor Luca ook de speeltuigen. Luca geniet meer van al die speeltuinen dan van de dieren. Het is hem vergeven. Zolang dat hij het maar leuk vindt. Avonds pakken we alles samen en maken we ons klaar om weer naar huis te gaan. Alles verloopt heel vlot.

Dit is weer het einde van een kort verlof.

Enkele van de vele foto’s kunnen jullie hier ontdekken.